torsdag 19. januar 2012

Can someone give me an AMEN?!

GLEDE!! Det er det jeg føler på innsiden akkurat nå. Jeg fikk virkelig høre Guds ord på en fantastisk måte i kveld. Mange av dere har nok sikkert ikke hørt om Reggie Dabbs før, jeg hadde heller ikke det før i går, men han kom altså til skolen vår i går og forkynte Guds ord for over 1000 elever. Og vet du hva? ALLE fokuserte og hørte etter på hva han hadde å komme med. Og mange ble så innspirerte av å høre på han, at mange tok turen til Whitefield for å høre han tale og forkynne. Whitefield var virkelig stappa! Folk satt på gulvet, sto opp langs veggene, satt på fanget til vennene.. var helt utrolig. Vi kom nokså sent så de plasserte oss helt bak, og da mener jeg ikke helt bak i rommet, men helt bak på scenen, der hvor koret pleier å sitte. Vi fikk VIP plasser, hehe! Men jeg kunne virkelig føle Guds nærvær, og det var en sterk opplevelse! Alle de historiene han fortalte (om folk som har blitt mishandlet, brukt, voldtatt, psykisk skadet, forlatt, de som har hatt selvmordstanker, og om hvordan de kom til Gud og fikk kjærlighet inn i de sine liv.), musikken vi fikk høre, og saksofon spillinga hans (han er også en profesjonell saksofon spiller).. alt dette var utrolig. Tusen takk til Reggei som åpnet øyene mine enda mer slik at jeg nå kan se mer av hva Gud har for meg. Han har flere videoer på youtube viss du ønsker å se på hva han snakker om (virkelig å anbefale). Never give up!


"We're all the same color. We're all chocolate. 
There's just white chocolate, milk chocolate and dark chocolate."

Når han spilte "Here I am to Worship" med sin saksofon, vell det satte vertfall følelsene i sving.

"I can. You can. We can. I got your back!"

"You weren't born to die. You were born to live."

Han kunne virkelig være morsom også:
"The white people invented billiards, because you have 
a white ball, and the point is to hit the colored balls. 
The Mexicans invented soccer, because then they 
could kick both the blacks and the whites at the same time. 
The black people invented bowling, because then you have 
a black ball, and the point is to knock down all the white rednecks!"

Husk alltid på at Gud elsker deg!

2 kommentarer:

  1. Amen te d Cathrine!!
    Så bra å høre:)
    klem Ingrid

    SvarSlett
  2. Var helt utrolig! Hadde vært noe om vi fikk han til Norge! :)
    Klem! :D

    SvarSlett