mandag 12. desember 2011

Back to Nashville.. Titans vs. Saints

I dag tok jeg og Amy turen til Nashville nok en gang. Denne gangen skulle vi på fotball kamp sammen med områderepresentanten min Erica. Og når jeg sier fotball kamp, så mener jeg American Football some jeg ikke skjønner en ting av (muligens 20% av spillet, men det er egentlig det). Denne kampen er en del av The NFL (National Football League) Championship. Tennessee Titans og New Orleans Saints er to STORE lag i USA, og å se de to sterke lagene spille mot hverandre se som å se Liverpool mot Manchester United spille mot hverandre. Det er ganske stort. Hele LP Field var stappa fult! Hele 35,000 mennesker hadde forvirra seg til Nashville for å se på denne kampen. Jeg som er fra Norge skjønte jo ikke en ting nesten av hva som foregikk der nede på banen, men jeg skjønte såpass når vi fikk poeng, eller i noen tilfeller: skulle fått. Hele kampen endte 17 til the Titans og 22 til the Saints. Jeg heiet ikke på noe spesielt lag så meg og Amy fant ut av at vi var på the Saints sin side, så vi vant jo! Haha! Men det som virkelig var morro var å se på fansen. Noen mer gale og brølende mennesker har jeg ikke sett på lenge! Folk skrek, herja, lo, heiet, spiste, noen koste seg med ei kald ei (issssjeee braaa), og noen hadde virkelig kledd seg opp for anledningen. Jeg storkoste meg, og håper virkelig jeg får oppleve noe slikt igjen en dag.








2 kommentarer:

  1. Er veldig nysgjerrig på hva som er så ille med at noen tar seg ei kald ei når de er på fotballkamp?

    SvarSlett
  2. Vell, jeg er bare ærlig og viser folk at jeg ikke er en fan av alkohol.

    SvarSlett